رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

خراسان رضوی ۱۵۰۰ معلم تربیت‌ بدنی کمبود دارد | فضای سرپوشیده و روباز استان از میانگین کشور کمتر است

  • کد خبر: ۲۲۲۴۱۱
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
خراسان رضوی ۱۵۰۰ معلم تربیت‌ بدنی کمبود دارد | فضای سرپوشیده و روباز استان از میانگین کشور کمتر است
فضای سرپوشیده و روباز ورزشی در استان کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش شهرآرانیوز اهمیت ورزش در سلامت جسمی و فکری کودکان بر کسی پوشیده نیست و حتی به‌زعم کارشناسان این حوزه باید نهادینه کردن ورزش از دوران مدرسه شروع شود. اما به گفته سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی، در این استان با کمبود ۱۵۸۶ معلم تربیت‌بدنی (۸۳۷ معلم مرد و ۷۴۹ معلم زن) مواجه هستیم و اکنون این کمبود با اضافه‌کار همکاران و نیرو‌های حق‌التدریس جبران می‌شود.

رضا کشتی‌دار در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: بیشترین مشکل کمبود معلم تربیت‌بدنی در پایه ابتدایی است که البته سعی شده است این کمبود از طریق آموزگاران پایه جبران شود و حتی دوره توانمندسازی برای این معلمان برگزار می‌شود تا درس تربیت‌بدنی به‌صورت تخصصی‌تری به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه امسال آموزش‌و‌پرورش برای استخدام معلم تربیت‌بدنی در اردیبهشت‌ماه آزمون برگزار خواهد کرد، افزود: امسال حدود ۴۶۰ معلم تربیت‌بدنی در استان استخدام خواهند شد که یک‌سوم آنها پس از قبولی در آزمون و انجام مصاحبه، طی سال تحصیلی آینده در نقاطی که کمبود وجود دارد، به کار گرفته می‌شوند.

فضای سرپوشیده و روباز، کمتر از میانگین کشور

کشتی‌دار میانگین سرانه فضای ورزشی سرپوشیده در مدارس استان را پایین‌تر از کشور و ۲۱‌صدم اعلام کرد؛ در‌حالی‌که این میزان در کشور ۳۰‌صدم است. او افزود: همچنین استان از نظر سرانه فضای ورزشی روباز عدد ۲۴‌صدم را به خود اختصاص داده که این رقم در کشور ۴۰‌صدم و نشان‌دهنده کمبود این سرانه در استان است.

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی علت این کمبود در سرانه فضای ورزشی را محدودیت اعتبارات همراه با محدودیت فضا اعلام کرد و گفت: رویکرد پیش‌از‌این بیشتر ساخت سالن‌ها و مجتمع‌های ورزشی بود، اما اکنون رویکرد جدید این است که فضای ورزشی داخل مدرسه ایجاد شود؛ به‌این‌صورت‌که مدارسی که دارای سالن‌های کوچکی هستند، تجهیز می‌شوند تا برای درس تربیت‌بدنی مناسب باشند.

«بیش از ۴۰‌درصد دانش‌آموزان دچار کمبود فعالیت‌بدنی نرمال هستند.» این آماری است که او از نتایج آخرین پژوهش کشوری بیان کرد و ادامه داد: این موضوع سطح آمادگی جسمانی کودکان را در آینده کاهش می‌دهد و منجر به ایجاد عوارض جسمانی در آنها می‌شود؛ ضمن اینکه ممکن است سن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و‌... در آنها به‌دلیل اینکه فعالیت بدنی کمی دارند، کاهش یابد. 

کشتی‌دار بیان کرد: در راستای افزایش فعالیت‌بدنی دانش‌آموزان طرح‌های مختلفی از سوی وزارت آموزش‌و‌پرورش در حال اجراست که علاوه بر ورزش صبحگاهی، در حین کلاس نیز دانش‌آموزان حرکات کششی انجام خواهند داد؛ همچنین طرح مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی اجرا می‌شود که هر‌کدام از پایه‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی مانند طناب‌زنی، تنیس‌روی‌میز، دو و میدانی و شنا فعالیت دارند و در نهایت به دانش‌آموزان گواهی‌نامه آن رشته نیز داده می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->